Rode konen, overslaande stem, knikkende knieën en klotsende oksels. Herkent u dit? Veel mensen ervaren deze ongemakken als ze een presentatie moeten geven en voor een groep staan. Ze ervaren het als een straf. Terwijl presenteren echt leuk en uitdagend kan zijn. Want hoe vaak krijgt u de kans uw verhaal, kennis en ervaringen te delen?
Tijdens de presentatietraining bij Van Wissen Communicatie (VWC) leert u een presentatie voor te bereiden, zelfverzekerd voor een groep te staan en niet afhankelijk te zijn van PowerPoint. U leert dat presenteren een feest is!
PITCHTRAINING
Naast presentatietrainingen geeft VWC ook pitchtrainingen. Hoe zet u in twee of drie minuten uzelf en uw bedrijf/product/dienst pakkend neer… Voor deze pitchtrainingen is veel belangstellingen omdat bijvoorbeeld bij ondernemersclubs en ‘open coffees’ regelmatig pitchbijeenkomsten plaatsvinden. Dan wordt van u verwacht een kort en boeiend verhaal neer te zetten.
‘Inspirerende aanpak, echte eye openers gehad’
TRAINING DAGVOORZITTER/GESPREKSLEIDER
U wordt gevraagd als dagvoorzitter of als gespreksleider op te treden. Maar hoe werkt dat nou precies? Hoe bereidt u zich voor, wat zijn precies uw taken, hoe kondigt u een spreker aan, hoe maakt u het voor het publiek interessant/gezellig, hoe moet een toespraak van de spreker samengevat worden, hoe om te gaan met vragen uit het publiek? Kortom, u heeft van tevoren honderd vragen en wilt begeleid worden in uw aankomend dagvoorzitterschap.
De training gaat in op:
– Voorbereiding dagvoorzitterschap
– Hoe staat u op het podium (presentatietechniek)
– Sprekers aan- en afkondigen
– Discussies boeiend en levendig maken
– Interviewtechnieken
– Interactief presenteren
– De rol en invloed kennen van indirect betrokkenen zoals sponsors, exposanten, hostessen, technici, journalisten en VIP’s
‘Je voelt je bij een training meteen thuis en veilig bij Mariëtte’
TRAINING OMGANG
MET DE MEDIA
Tijdens deze training leert u hoe u een relatie opbouwt en kan behouden met de media. De volgende onderwerpen komen aan bod:
-Wanneer is iets eigenlijk nieuws?
-Hoe breng ik mijn bedrijf/product/dienst in het nieuws?
-Hoe relateer ik mijn nieuws aan (maatschappelijk) relevante ontwikkelingen?
-Hoe schrijf ik een persbericht?
-Naar wie verstuur ik het en moet ik daarna de journalist nog bellen?
-Hoe zet ik social media in?
-Hoe bouw ik een relatie op met de media?
TRAINING CRISISCOMMUNICATIE
De pers staat onaangekondigd bij u op de stoep. Hoe gaat u daarmee om? Gooit u de voordeur dicht, neemt u de telefoon niet op? Door ondoordachte, paniekerige en emotionele reacties kunt u, én uw bedrijf/organisatie, veel imagoschade oplopen. Dus: hoe gaat u wél verstandig met de media om, ook als u geen zin hebt in lastige journalisten die vervelende vragen stellen…
Mariëtte was journalist van 1984 tot 2008 bij krant, radio en tv. Vanuit die ruime expertise geeft zei deze zeer gewaardeerde trainingen.
TRAINING PERSBERICHTEN SCHRIJVEN
Tijdens deze training leert u een pakkend persbericht te schrijven: koppen maken, de eerste zin, opbouw/structuur, vormgeving. Ook wordt aandacht besteed aan onderwerpen als: wat is nieuws, wanneer is iets nieuws, waarin en wanneer zijn journalisten geïnteresseerd, naar wie stuurt u het bericht, wanneer, hoe, gaat u nabellen…
Een echte eye opener, deze training.